Hvad betyder:
ROI
ROI, eller Return Of Investment. Hvad er det egentlig, og hvordan kan du bruge ROI til optimering af din Google Ads konto eller din markedsføring generelt? Det kan du læse om her!
ROI står for Return Of Investment. Det er en nyttig parameter, når du skal bedømme effekten af dine markedsføringstiltag
Sådan beregnes ROI:
Når du skal beregne ROI skal du kende: Fortjeneste (Return) og omkostningen til annoncering samt øvrige udgifter (Investment). Så kan du let beregne ROI som:
ROI = (Fortjeneste – Omkostning) / Omkostning x 100
Eksempel: Din fortjeneste er 1000 kr, og udgifterne er 300 kr. Så vil ROI være lig:
ROI = (1000 – 300) / 300 x 100 = 233%
Forskellen på ROI og ROAS:
Bemærk: Modsat ROI fraregnes omkostningen ikke, før du beregner ROAS. Derfor vil ROAS være 100%, hvis du har omsat 100 kr for en udgift på 100 kr. I det tilfælde ville ROI være 0%.
Kan du finde ROI i Analytics eller Google Ads?
Specialister i online markedsføring
Hos BIZON er vi specialister i optimering af Google Ads – og meget andet. Vi har mere end 10 års erfaring med opsætning og optimering af online markedsføring, og kan hjælpe med alle aspekter af din online marketing. Arbejde med ROAS er selvfølgelig en integreret del af vores arbejde.
Har din ROI optimeringspotentiale?
Få en gratis ROI analyse
Vil du ringes op?
Vil du have en uforpligtende snak om muligheder for samarbejde? Ring på 30 28 33 93 – Eller udfyld nedenstående, så vil vi kontakte dig.