“Wiki” er et ord, som mange mennesker har hørt om, men måske ikke ved præcist, hvad det betyder eller hvad det er for en teknologi. Artiklen her vil søge at give en oversigt over ordet “wiki” og dets historie, samt at beskrive, hvad en wiki er og hvordan den fungerer. Derudover vil vi se på […]
Digital marketing er mere end bare et website eller annoncering på sociale medier. Paletten af digital marketing kanaler er bred og dækker udover ovenstående også SEO, betalt marketing, strategiske lead kampagner, email-marketing og meget mere. Med alle de forskellige digitale marketing strategier der popper op i e-commerce i dag, kan det være svært at vide […]
PageRank er en algoritme, der blev udviklet af Google for at vurdere relevansen og autoriteten af websider på internettet. Dette hjælper Google med at bestemme, hvilke sider der skal vises højere i søgeresultaterne, når en bruger foretager en søgning. Bemærk at der skelnes mellem PageRank og Toolbar Pagerank (læs nederst). PageRank fungerer ved at vurdere […]
Better Ads Standards er et sæt spilleregler for online annoncering. De er udarbejdet af Coalition for Better Ads, som er en sammenslutning af aktører i branchen, heriblandt Google og Facebook. Hele formålet bag Coalition for Better Ads og Better Ads Standards er at undgå at brugerne installerer software, der blokerer annoncer, såkaldte Ad Blockers. Dermed […]
I en verden, hvor den gennemsnitlige person bliver bombarderet med over 5.000 markedsføringsbudskaber hver dag, er det vigtigere end nogensinde før for virksomheder at have en laserfokuseret reklamestrategi. Det er her, at See Think Do Care strategien kommer ind i billedet. Læs videre for at få mere at vide om dette kraftfulde værktøj, og hvordan […]
Remarketing er en markedsføringsteknik, der gør det muligt for virksomheder at målrette potentielle kunder, som allerede har vist interesse for deres produkter eller tjenester. Det er i bund og grund en måde at holde sig i fokus hos folk, der allerede er bekendt med dit brand. Der er en række måder at lave remarketing på, […]
Helpful Content Update er navnet på en opdatering af Google’s algoritme. Målet er at give brugerne bedre søgeresultater. Men hvad er Helpful Content Update egentlig, og hvad skal du være opmærksom på – især når vi taler SEO på dansk? Det får du vores bud på her. Det ved vi allerede nu (opdateret 29. august […]
E-commerce betyder E-handel eller elektronisk handel, og er køb og salg af varer og tjenesteydelser online. Det dækker en lang række aktiviteter, fra online shopping og auktionssider til business-to-business-udveksling og peer-to-peer-netværk. E-commerce har revolutioneret den måde, vi driver forretning på, og har gjort det hurtigere, nemmere og mere bekvemt for folk at købe og sælge […]