Sådan fik all4party.dk fordoblet ROAS og hævet indtjening

Thomas Lund fra all4party.dk
all4party logo

all4party.dk sælger festartikler og balloner til hele Danmark.

Sortimentet består af stort set alt, hvad du skal bruge til din fest – stor eller lille. Kort sagt: Alt det, der sætter lidt ekstra kulør på festen.

Resultater

Selvom all4party.dk er i en konkurrencepræget branche, er det lykkedes at skabe gode resultater med både Google Ads og SEO.

0%
Stigning i ROAS
0%
Mere omsætning
0%
Stigning i profit

Udfordringen

All4party.dk opererer i en branche med mange konkurrenter. Samtidig er kunderne ikke loyale over for forhandleren; de vigtigste parametre er tilgængelighed, sortiment og priser.

Derfor var det vigtigt for all4party at være synlig for forbrugerne. Man kan ikke forlade sig på tilbagevendende kunder, og life time value (LTV) for kunden er lille. Dét, kombineret med en lav gennemsnitsordre, betyder at det er meget vigtigt at få så høj indtjening på den enkelte ordre som muligt.

Løsningen

Der er to meget vigtige parametre, når man har med lav LTV og små ordrer at gøre: ROAS og POAS (Profit Of Ad Spend). Derfor var det også klart, at det er på disse parametre der skal sættes ind, samtidig med at det skal undersøges, om der kan findes nye markeder.

Skift til profitoptimering

En af de væsentligste årsager til den gode udvikling har været et skifte til at optimere efter profit. Altså favorisering af de kampagner, der kan give den højeste profit (POAS) – Frem for fokusering på omsætning (ROAS), som man oftest gør.

Vi har implementeret 3.parts værktøjet ProfitMetrics. Derved kan Google Ads i budgivningen gå efter de klik, der giver den højeste profit.

Fokus på SEO

Google Ads har hele tiden været en vigtig trafikkilde for All4party, mens indsatsen på SEO har været lavere prioriteret. Ved en målrettet indsats på både teknisk SEO og content optimering og er det lykkedes at hæve trafikken med 101% – og omsætningen med 241% fra organisk trafik fra Google.