Sådan kan du selv arbejde med Googleoptimering
At få flere besøgende til sin hjemmeside behøver ikke være en dyr eller kompliceret proces. Men det kræver at du griver det rigtigt an.
Herunder kan du se nogle tiltag, som du kan arbejde med, når du vil forbedre din online synlighed på Google.
Brug de rigtige søgeord
Et af de vigtigste elementer, når du arbejder med Googleoptimering er, at du rent faktisk bruger de søgeord, som dine kunder bruger.
Det nytter ikke at have en god hjemmeside, hvis du ikke beskriver dine produkter. Så sørg for at der er tekst på siden, og at den indeholder de ord og sætninger som kunderne bruger.
Arbejd med dit indhold
Sørg for en struktur på hjemmesiden, der afspejler brugernes søgninger. Du kan næsten ikke have for meget tekst på din hjemmeside.
Gennemgå alle dine undersider – Er dine tekster gode nok eller kunne du tilføje ord og sætninger der giver mening for brugerne?
Opdater løbende
Hold øje med din synlighed. Brug evt. et værktøj som Google Search Console til at se, hvilke søgeord din hjemmeside findes på.
Sørg for at inkludere disse ord i teksten på hjemmesiden.
Få links fra andre
Indhold er vigtigt, men hvis din hjemmeside ikke har links fra andre hjemmesider går du glip af rigtig meget synlighed.
Google opfatter nemlig links som anbefalinger, og jo flere jo bedre.
Hvad er Googleoptimering?
Googleoptimering går kort fortalt ud på at få flere besøgende til din hjemmeside. Det gør du ved at gøre det nemt for Google’s søgerobotter at forstå hvad din hjemmeside handler om. Det vigtigste element af googleoptimering er tekst og indhold på hjemmesiden, sekundært skal du sørge for at få links fra andre hjemmesider.
Hvad koster Google optimering?
Vil du have en ekstern konsulent til at hjælpe med din søgemaskineoptimering eller optimering af Google Ads? Prisen afhænger meget af din branche, og konkurrencen på de søgeord kunderne bruger. Derfor kan der ikke gives priseksempler uden at kende mere til opgaven.
Kan man selv lave Google optimering?
Ja, der er bestemt ikke noget i vejen for, at du selv arbejder med din hjemmesides synlighed. Det vil faktisk være det bedste for rigtig mange hjemmesideejere. Det er dig, der kender dine produkter og ydelser bedst.