Google CSS partner – Få 20% rabat på Shopping
Hvis du benytter en Google CSS partner, kan du få op til 20% rabat på dine klik til Google Shopping kampagner. Dermed får du en konkurrencefordel over for de af dine konkurrenter, der ikke benytter Google CSS.
Her kan du læse mere om mulighederne – eller du kan kontakte os, hvis du ønsker hjælp til opsætning af Google CSS

Fordelene ved at benytte en Google CSS partner
For at gøre det mere attraktivt for webshops at anvende en Google CSS partner, tilbyder Google en auktionsfordel på op til 20%. Med andre ord: Du vil kunne byde 20% lavere, og opnå samme resultater, sammenlignet med Google Shopping som CSS.
Ved at benytte auktionsfordelen, kan du få større synlighed i Googles shoppingresultater og især i Google Shopping Ads. Den synlighed kan direkte omsættes til øget omsætning
Hvad er Google CSS
CSS er en forkortelse for Comparison Shopping Service, som på dansk betyder prissammenligningstjeneste. CSS opstod på baggrund af en sag i 2015, hvor Google af EU blev pålagt at finde en løsning, der ville gøre op med Google Shoppings monopolstatus i Googles søgeresultater.
Sagens kerne var, at Google placerede sin prissammenligningsmotor, Google Shopping, i søgeresultaterne uden at give andre mulighed for at gøre det samme.

Google CSS kort fortalt
Google CSS opstod som nævnt ovenfor på baggrund af en dom fra EU, hvor Google blev pålagt at betale et milliardbeløb i bøde til EU. Samtidig skulle Google give andre prissammenligningstjenester adgang til Googles søgeresultater
For at give webshops incitament til at tilvælge en anden CSS (Comparison Shopping Service) end Google, indførte Google en rabat på 20% på klik. Det vil sige, der er ikke tale om en faktisk rabat. I stedet gives der 20% auktionsfordel.
Hvordan virker auktionsfordelen?
Der er som nævnt ikke tale om en rabat, som du kan se på din Google Ads faktura. I stedet sker der det, at der tillægges 20% værdi til dine bud i Google Ads. Dermed får du teoretisk 20% mere synlighed – Eller kan byde 20% lavere end dine konkurrenter.
Hvis dine bud i forvejen er meget højere end konkurrenternes, vil du ikke opleve nogen ændringer i performance af dine Google Ads. Men hvis du opererer i et konkurrencepræget marked, vil de 20% kunne gøre en meget stor forskel.
Typisk ses forbedringer i performance, når man skifter fra Google som CSS til en CSS partner, som eksempelvis ProductHero.