• Influencer marketing er en form for markedsføring på sociale medier, der indebærer samarbejde med indflydelsesrige personer i din branche for at fremme dit brand. Disse influencers kan være bloggere, YouTubere, Instagrammere eller andre med en stor følgerskare på de sociale medier. Influencer marketing kan være en yderst effektiv måde at nå et større publikum på, […]

    Læs videre
  • Hvad er en fejl 404? 404-fejlen er en HTTP-statuskode, der betyder, at den side, du forsøgte at komme til på et websted, ikke kunne findes på deres server. 404-fejl kan opstå af forskellige årsager, f.eks: siden eller filen er blevet flyttet eller slettet, brugeren har indtastet den forkerte URL, det link, de klikkede på, er […]

    Læs videre
  • Shopify – et af verdens største webshop systemer Shopify er et af verdens mest populære webshop-systemer. Over 500.000 virksomheder i 175 lande bruger Shopify til at drive deres onlinebutikker. Shopify er let at bruge, har et smukt design og tilbyder et stort udvalg af funktioner, der hjælper dig med at drive din virksomhed. Du kan […]

    Læs videre
  • Google: En virksomhed, der ændrede verden Google er en teknologigigant, der er bedst kendt for sin søgemaskine på internettet. Virksomheden blev grundlagt af Larry Page og Sergey Brin, mens de var ph.d.-studerende på Stanford University i 1998. Google er siden da blevet verdens største søgemaskine med mere end tre milliarder søgninger om dagen. Google er […]

    Læs videre
  • Hvad betyder auktionsindsigt (auction insight) i Google Ads? Auktionsindsigt er data, der kan give dig en idé om, hvordan dine annoncer klarer sig med hensyn til, hvor ofte de bliver vist, og hvor ofte der bliver klikket på dem i forhold til dine konkurrenter. Disse data kan være nyttige til at hjælpe dig med at […]

    Læs videre
  • Omnichannel betyder “overalt” og er en betegnelse for strategier eller aktiviteter, der går på tværs af alle virksomhedens salgs- og kommunikationskanaler. Nogle forbinder omnichannel med buzzwords som “cross channel” eller “multichannel”, men selv om omnichannel kan stamme fra disse udtryk, er der en afgørende forskel i betydningen. Omnichannel handler om at give kunderne en ensartet […]

    Læs videre
  • Hvad er CRO? CRO er et vigtigt aspekt af online markedsføring, der hjælper virksomheder med at forbedre deres konverteringsrater. Conversion rate optimization (CRO) er den systematiske proces til forbedring af et websteds ydeevne med det formål at konvertere flere besøgende til kunder eller leads. CRO kaldes også konverteringsoptimering på dansk. Det indebærer test og eksperimenter […]

    Læs videre
  • Google Trends er et online søgeværktøj, der giver brugeren mulighed for at se, hvor ofte bestemte søgeord, emner og sætninger er blevet søgt i en bestemt periode Google Trends fungerer ved at analysere en del af Google-søgningerne for at beregne, hvor mange søgninger der er foretaget på de indtastede termer i forhold til det samlede […]

    Læs videre
  • CPA betyder Cost Per Acquisition – eller Cost Per Action. CPA kan bedst oversættes til pris pr. anskaffelse. Med anskaffelse menes i marketinghenseende konverteringer, eksempelvis et salg, et tilsagn til at du må sende en kunde emails, eller et lead i form af et telefonnummer eller lignende. CPA er en type prismodel, der henviser til […]

    Læs videre
  • Ordet demografi er græsk, og betyder befolkningsbeskrivelse. Demografiske data er dermed data, der fortæller noget om en befolkning – eller når vi taler marketing: Om en gruppe brugere, eksempelvis de besøgende på din hjemmeside. Kort fortalt beskriver demografi alt omkring en befolkning, eller når vi kigger rapporter i eksempelvis Google Analytics, data omkring dine besøgende […]

    Læs videre