Hvad betyder auktionsindsigt (auction insight) i Google Ads?
Auktionsindsigt er data, der kan give dig en idé om, hvordan dine annoncer klarer sig med hensyn til, hvor ofte de bliver vist, og hvor ofte der bliver klikket på dem i forhold til dine konkurrenter. Disse data kan være nyttige til at hjælpe dig med at forbedre dine annoncekampagner.
Hvad betyder tallene?
Tallene i auktionsindsigt repræsenterer den procentvise andel af tiden, din annonce blev vist i forhold til andre annoncører. Hvis du f.eks. har en eksponeringsandel på 100 %, betyder det, at din annonce blev vist hver gang, den kunne vises. Hvis du har en klikrate på 50 % (CTR), betyder det, at halvdelen af de personer, der så din annonce, har klikket på den.
Hvorfor er Auction Insights nyttigt?
Auktionsindsigt kan hjælpe dig med at forstå, hvordan dine annoncer klarer sig i forhold til andre annoncører. Disse data kan bruges til at forbedre dine annoncekampagner ved at justere dine bud, nøgleord og annoncetekster. Du kan også bruge auction insight til at se, om der er uudnyttet potentiale for mere synlighed og trafik fra Google Ads. Hvis du har en eksponeringsandel på eksempelvis 25%, og dine konkurrenter ligger højere, bør du se på optimering af dine kampagner, landingssider og om du bruger de rette søgeord.
Hvordan hvordan får jeg adgang til Auction Insights?
Auktionsindsigt er tilgængelig i Google Ads-grænsefladen. Du kan få vist Auction Insights ved at klikke i menuen til venstre under “Kampagne”, og derefter klikke på Auktionsindsigt eller auction insight:
Hvad betyder kolonnerne i rapporten over auktionsindsigt?
Kolonnerne i rapporten Auction Insights viser, hvor ofte din annonce vises i Google Ads sammenlignet med dine konkurrenter.
Kolonnen Eksponeringsandel viser dig, hvor ofte din annonce vises i Google AdWords sammenlignet med dine konkurrenter. Hvis din annonce har en lav Impression Share, betyder det, at du ikke vises så ofte, som du kunne gøre.
Kolonnen overlapningsfrekvens viser dig, hvor ofte en anden annoncørs annonce har fået eksponering i en auktion, hvor din annonce også har fået eksponering. Hvis din overlapningsfrekvens er høj, betyder det, at du optræder i de samme auktioner som dine konkurrenter.
Kolonnen Raten for frekvens over viser, hvor ofte en anden annoncørs annonce i den samme auktion vises på en højere placering end din egen, når begge parters annoncer blev vist på samme tid.
Kolonnen Raten for visning øverst på siden angiver, hvor ofte din annonce blev vist øverst på siden i søgeresultaterne (afhængigt af hvilken række du kigger på, kan det også henvise til en anden annoncørs annonce).
Kolonnen Rate for visning allerøverst på søgesiden viser, hvor ofte din annonce var den allerførste annonce over de organiske søgeresultater.
Kolonnen Udkonkurreringsandel viser, hvor ofte din annonce vises i en højere placering end en anden annoncørs annonce, da begge annoncer blev vist på samme tid.
Hvad er det næste?
Nu hvor du ved, hvad Auction Insights er, og hvordan du bruger dem, kan du begynde at bruge disse data til at forbedre dine annoncekampagner. Hvis du har brug for hjælp, kan vores team af Google Ads-eksperter hjælpe dig. Kontakt os i dag for at komme i gang.
Læg en kommentar