Google Trends er et online søgeværktøj, der giver brugeren mulighed for at se, hvor ofte bestemte søgeord, emner og sætninger er blevet søgt i en bestemt periode
Google Trends fungerer ved at analysere en del af Google-søgningerne for at beregne, hvor mange søgninger der er foretaget på de indtastede termer i forhold til det samlede antal søgninger på Google i samme periode. Selv om dataene fra Google Trends opdateres dagligt, er der en ansvarsfraskrivelse om, at dataene kan “indeholde unøjagtigheder af en række årsager, herunder problemer med dataudtagning og en række tilnærmelser”
På trods af disse potentielle unøjagtigheder kan Google Trends være et nyttigt værktøj til forskningsformål, da det giver værdifuld indsigt i, hvad folk søger efter online. Derudover kan Google Trends bruges til at spore ændringer i søgepopularitet over tid og sammenligne søgemængden for forskellige termer.
Herover kan du se udviklingen i søgninger efter “blækpatroner” over tid. Søgeordet har mistet mere end 75% af sin volumen siden 2004. Det kan være vigtig viden, når du skal vurdere potentialet for et produkt eller et forretningsområde.
Vælg de rigtige søgeord.
Google Trends er en fantastisk måde at finde ud af, hvilke søgeord der er populære, og hvor ofte de bliver søgt. Det kan være nyttigt, når du skal vælge de rigtige søgeord til dit websteds SEO eller din blog.
Hvis du vil bruge Google Trends, skal du blot indtaste et søgeord i søgefeltet og vælge det land, du vil se resultater for. Resultaterne vil vise dig, hvordan hvor ofte der er blevet søgt efter søgeordet over tid.
Du kan bruge resultaterne af din søgning til at hjælpe dig med at beslutte, hvilke søgeord du skal bruge på dit websted eller din blog. Hvis et søgeord er populært og ofte søges efter, kan det være værd at målrette dette søgeord på dit websted.
Google Trends kan være et nyttigt værktøj, når du planlægger din SEO strategi. Ved at forstå, hvilke søgeord der er populære, kan du vælge de rigtige søgeord til dit websted eller din blog og forbedre dine chancer for at placere dig godt i søgemaskinerne.
Du kan selv teste Google Trends her.
Læg en kommentar