Vælg et SEO bureau der giver resultater

Er du træt af søgemaskineoptimering, der ikke giver resultater? Få hjælp af et SEO bureau bestående specialister, og dominer søgeresultaterne i din branche!

Vi er SEO specialister

Hos BIZON finder du eksperter i alle grene af SEO. Vi har erfaring med både søgemaskineoptimering, synlighed via Google Ads og ikke mindst local SEO, der giver dig flere besøgende til din lokale butik. Vil du høre mere om dine muligheder for at få os som SEO bureau?

Søgeordsanalyse
Teknisk SEO
Content
Linkbuilding
Lokal SEO
Vi har fået særdeles kompetent rådgivning fra Per Allerup. Udgangspunktet var egentlig optimering af Google Ads, men samarbejdet er udvidet til at omfatte hele paletten, fra online markedsføring til drift og optimering af vores website. Vi har god sparring, og er meget tilfredse med samarbejdet.
Preben Jensen, Action House Løkken

Har din SEO optimeringspotentiale?

Få en gennemgang af SEO på din hjemmeside af en af vores SEO specialister, og få kortlagt mulighederne for flere besøgende fra Google og SEO.

Start her

5 skridt til bedre SEO

Vi sikrer gode SEO resultater med vores gennemprøvede workflow – udarbejdet gennem mere end 12 år som SEO bureau. Det sikrer at vi kommer omkring alle elementer af søgemaskineoptimering, når vi arbejder med at skabe bedre synlighed for din hjemmeside.

Nyt SEO bureau? Lad mig hjælpe dig til bedre SEO

Tag en snak med vores Senior SEO Specialist, og få et overblik over dine muligheder for mere synlighed på Google.

Erfaring

15+ år

Gennemsnitlig vækst

250% første år

kontakt Per Allerup
Per Allerup fra BIZON

Hvad er søgemaskineoptimering (SEO)?

SEO går ud på at optimere en hjemmeside, således at dens placering i søgemaskinen forbedres. Derved kan man få flere besøgende ind på hjemmesiden, som så kan blive betalende kunder i butikken.

Hvordan virker en søgemaskine som Google?

Google har et antal crawlere, som i teorien blot er computere med noget programkode. Disse crawlere downloader hjemmesider, og indekserer, dvs. registrerer tekst på hjemmesiden, som så bliver søgbart i Googles indeks. Indekset er de resultater, vi ser, når vi søger på Google.

Til at finde rundt mellem hjemmesider, og ikke mindst opdage nye hjemmesider bruger Google de links, som vi indsætter på vores sider. Derfor er det vigtigt, at man får links fra andre hjemmesider til sin egen, især når den er ny. Læs mere om linkbuilding her.

Betalt markedsføring i søgemaskinerne er ikke SEO

Der hersker af og til forvirring blandt begreberne. Hvis du benytter betalt markedsføring i søgemaskinerne, altså de annoncer der kommer i toppen og i højre side på Google, er det ikke søgemaskineoptimering. Det kaldes søgemaskinemarkedsføring, og er ikke noget, denne lynguide vil beskæftige sig med.

Se cases på SEO

Thomas Lund fra all4party.dk

Profitoptimering og fordobling af besøgende fra SEO

Se hvordan All4Party.dk fik styr på både ROAS, POAS og SEO

Se casen
Case: Svare Studio

Forbedret optimering gav 219% mere omsætning

Svare Studio fik mere end fordoblet omsætningen ved en målrettet indsats på SEO og Google Ads

Se casen

SEO giver dig flere besøgende fra Google – se hvordan SEO virker

Hvad betyder SEO?

SEO står for Search Engine Optimization. På dansk kaldes det også søgemaskineoptimering. SEO er en disciplin indenfor online markedsføring, der går ud på at optimere synligheden i søgemaskinerne.

Formålet med SEO er at skabe mere trafik, og brugere af høj kvalitet fra søgemaskinernes organiske resultater. I modsætning til PPC og betalt markedsføring i søgemaskinerne kan du få helt gratis besøgende fra eksempelvis Google.

Hvad består SEO af?

For at få en god synlighed i Google og Bing, kræver det tre ting:

Godt indhold
Links til din hjemmeside
Høj brugervenlighed på din hjemmeside

Hvert af disse underpunkter kan selvsagt inddeles i en lang række underpunkter, og der er mange parametre, som du kan optimere på. Når du eksempelvis vil lave god brugervenlighed på din hjemmeside, er det væsentligt at den loader hurtigt, har en god overskuelighed, og at folk kan finde det de leder efter. Google har lavet retningslinjer for webmastere. I dem kan du læse, hvordan du bedst kan optimere din hjemmeside. Du kan også se, hvad du IKKE skal gøre, hvis du ikke vil have din hjemmeside fjernet fra Google. SEO er populært sagt inddelt i tre kategorier, alt efter om du overholder retningslinjerne eller ej: White hat, grey hat og black hat.

Sådan virker søgemaskineoptimering

De fleste starter med at lede efter et produkt ved at gå ind på Google. Dér kan man indtaste sit søgeord i søgefeltet, og vupti, så får du en lang liste med mere eller mindre relevante links. Men hvordan får Google egentlig kendskab til siderne, og hvordan prioriterer de resultaterne? Det hele starter med en robot eller webcrawler, som følger links fra den ene hjemmeside til den anden. Undervejs gemmes alle sider i Googles enorme databaser, og indholdet indekseres ud fra tekst, billeder og mange andre parametre.

Hemmeligheden bag SEO ligger i algoritmen

Hele hemmeligheden bag resultaterne ligger i Google’s algoritme. Det er en formel, der indeholder mange forskellige parametre, som hvert enkelt stykke indhold bliver vurderet ud fra. Kun hvis du har det bedste stykke indhold i forhold til en given søgning, kan du komme i betragtning til den dyrebare placering som nr. 1 på Google. Google’s algoritme er ikke offentlig, så du kan ikke bare slå op i en tabel, og se hvad du skal arbejde med. Men der er dog en lang række best practices, som alle søgemaskineoptimeringseksperter ved virker – og en hel del, der ikke gør.

Vi er specialister i SEO

Leder du efter en SEO-specialist, der kan hjælpe dig helt i top i Google? Så tag fat i en af vores specialister. Vi har stor erfaring med SEO, Google Ads og meget mere, og kan sikre din synlighed i Google.