Performance Max er en målorienteret kampagnetype i Google Ads, der giver annoncører mulighed for at øge konverteringer på tværs af Googles forskellige reklamekanaler. Dette omfatter Search, Display, Discover, Maps, Gmail og YouTube.
Denne kampagnetype lover flere konverteringer ved at optimere annoncepræstationen i realtid og på tværs af alle kanaler ved hjælp af Smart Bidding, Googles AI-drevne automatiseret budgivning. Smart Bidding bruges i Smart Shopping-kampagner for at hjælpe brugerne med at få de bedste resultater.
Annoncørerne uploader forskellige aktiver, der passer til hver kanal, f.eks. billeder og video, og Googles maskinlæringsmetode (AI) tester derefter, hvilke kombinationer der virker bedst for målgruppen. Dette gør det muligt for Performance Max-kampagner at vise de mest relevante og effektive annoncer til brugerne, hvilket fører til flere konverteringer.
Hvorfor bruge Performance Max?
Performance Max-kampagner er designet til at hjælpe annoncører med at få mere ud af deres Google-annoncering ved at øge konverteringer. Googles tilgang til maskinlæring betyder, at annoncernes ydeevne konstant optimeres, hvilket giver brugerne den bedst mulige oplevelse og hjælper annoncørerne med at nå deres mål.
Performance Max erstatter Smart Shopping
Smart Shopping bliver erstattet af Performance Max kampagner fra 4. kvartal 2022. Dine annoncer vil stadig blive vist på Google Maps og Discover, men du vil få større synlighed med denne nye kampagnetype. Du vil ikke have adgang til alle kampagnedata, men du vil få mere indsigt i dit lager og dine data.
Performance Max er en mere omfattende kampagnetype, der optimerer annoncer med henblik på konverteringer på tværs af Googles forskellige reklamekanaler, herunder Search, Display, Discover, Maps, Gmail og YouTube. Smart Shopping-kampagner optimerer kun annoncer til konverteringer på Google Search.
Performance Max bygger også på produkter og dataindsigt, som annoncørerne får, men giver dem stadig ikke adgang til alle kampagnedata. Dog får annoncørerne flere data end ved Smart Shopping, så de kan træffe informerede beslutninger om deres annoncering.
Læg en kommentar