I disse dage modtager en stor del af Google Ads annoncører en mail fra Google om Better Ads Standard. I mailen annonceres en ændring til deres politik for destinationer for annoncer. Med andre ord: Hvad må man på de landingssider, som annoncerne peger hen på.
Fra den 22. oktober vil Google deaktivere annoncer, der ikke følger Better Ads Standards. Et sæt spilleregler lavet af organisationen Coalition for Better Ads. Formålet er at få færre brugere til at installere ad blockers. Tiltaget kommer efter Google annoncerede at de måske vil deaktivere ad blocking i Chrome. De tiltag der adresseres med Better Ads Standard er de ting, som især forårsager brugere til at installere ad blockers. Så formålet er at give en bedre annonceoplevelse.
Popups kan føre til afviste annoncer!
En af de ting, der kan føre til afviste annoncer er pop-ups. Pop-ups er jo et marketingstiltag, som rigtig mange virksomhedsejere bruger, eksempelvis til at indsamle leads til nyhedsbrevet. Ifølge Better Ads Standard vil pop-ups nu føre til afviste annoncer. Læs her
Det vil blive muligt at se, om dit website overholder standarden i rapport for sideoplevelse, der er en del af Web Tools.
I skrivende stund har vi dog ikke fundet websites, der er flagget for at bryde Better Ads Standard.
Link til Google Ads politikken vedrørende krav til destination: https://support.google.com/adspolicy/answer/6368661
Fun Fact: Google overtræder selv en række af standarderne med deres Google Adsense reklamer, så det bliver interessant at se hvor hårdhændet politikken vil blive håndhævet. Hold derfor et øje med den ovenfor nævnte rapport for sideoplevelse!
Better Ads Standard og cookie popups
Det bliver også meget interessant at se, hvordan Google har tænkt sig at reagere på cookie popups, der jo typisk dækker en stor del af hovedindholdet:
Vil du lære Google Ads og SEO?
Vi deler gerne ud af vores viden. Tag lige og hop med på nyhedsbrevet her, så er du altid opdateret 👇
Ting du ikke bliver hvis du tilmelder dig: Dummere.