Hvad betyder:

BING

Det binger jeg lige. Har du nogensinde sagt det? Det er nok ikke så sandsynligt, som at du på et tidspunkt har sagt “Det googler jeg lige”. Men hvorfor er det egentlig, at vi googler i stedet for at binge?

Bing – søgemaskinen du ikke bruger Bing blev lanceret som efterfølger til Live Search i 2009, og på et tidspunkt havde søgemaskinen faktisk fat i en god del af markedet i USA. I 2015 var deres markedsandel i USA oppe over 20%. Den er dog sidenhen faldet igen. I Danmark har Google en markedsandel på over 95%, mens BING kun står for ca. 2,5% af søgningerne. Kilde: gstats.com. De øvrige søgemaskiner er Yahoo!, DuckDuckGo og Yandex, som foretrækkes af russiske brugere. BING er ejet af Microsoft, og der er da også en tendens til, at det primært er folk, der ikke er så erfarne på nettet, som benytter Bing. Det skyldes at Bing er standard søgemaskine i Windows, og derfor bruges den af dem, som ikke ændrer indstillingen til noget andet. Der er da også en overvægt af ældre brugere på Bing. Det kan især virksomheder, der målretter markedsføringen mod denne gruppe drage nytte af: I nogle brancher er der faktisk god ide i at sætte en kampagne op i Bing Ads, og sikre dig at du ligger godt i de organiske resultater på Bing.

SEO og Bing

Hvis du laver SEO til Google, så virker det langt hen af vejen også til Bing. Derfor behøver de færreste gøre noget særligt for at ranke på Bing også. Hvis du har god SEO på Google, så har du det også på Bing. Dog er der enkelte forskelle, som du med fordel kan arbejde med, hvis din målgruppe er en af de brugergrupper, der i højere grad benytter Bing. Hvor Google i høj grad har udviklet en algoritme baseret på AI, machine learning og brugersignaler, er søgemaskineoptimering til Bing som at gå 5 år tilbage i tiden. På Bing er der større fokus på onpage, html, søgeord og links. Men det er signaler, som også stadig bruges af Google, derfor er der ikke nogen grund til at arbejde særskilt med den del i forhold til SEO til Bing. Et af de steder, hvor Bing især skiller sig ud fra Google er, at de har meldt ud at de bruger sociale signaler til at vurdere en side. Helt specifikt kigger de på andelen af social shares, altså hvor meget en url bliver delt. Det hænger så igen sammen med brugervenlighed og godt indhold: For at få en side delt, skal den være i høj kvalitet, så også på dette punkt kan man faktisk optimere til Google, og få Bing med oven i købet.

Specialister i online markedsføring

Hos BIZON er vi specialister i søgemaskineoptimering – og meget andet. Vi har mere end 10 års erfaring med opsætning og optimering af online markedsføring, og kan hjælpe med alle aspekter af din online marketing. Arbejde med Bing er selvfølgelig en integreret del af vores arbejde. Både organisk søgeoptimering og optimering af Microsoft Bing Ads.

Har din bingoptimering optimeringspotentiale?

Få en gratis og uforpligtende gennemgang af din online markedsføring, og ikke mindst din ROAS. Klik på linket til højre, og udfyld formularen, så bliver du kontaktet.

Hold dig opdateret på online markedsføring

Tilmeld dig til nyhedsbrevet.