By 1,9 min read

Produktion af tekster med AI er i hastig fremgang, blandt andet takket være værktøjer som Jasper.ai og andre GPT-3 baserede værktøjer.

Jasper.ai er en AI-drevet platform, der hjælper marketers og tekstforfattere med at producere tekst hurtigere og mere effektivt. Platformen, der er drevet af GPT-3 bruger en række AI-drevne værktøjer til at hjælpe brugerne med alt fra idégenerering til grammatisk korrektion.

eksempel på ai generator

Jasper.ai er blot et af mange AI-drevne værktøjer til indholdsskabelse, som bliver mere og mere populære. Efterhånden som AI fortsætter med at udvikle sig, er det sandsynligt, at disse typer værktøjer vil blive endnu mere almindelige og kan hjælpe tekstskabere til at producere endnu mere indhold meget hurtigere.

Hvad betyder det så for fremtidens indholdsskabelse og SEO?

Kort sagt betyder det, at robotterne er på vej – men pas på!

John Mueller fra Google blev for nylig spurgt om, hvordan virksomheden håndterer websteder, der indeholder AI-genereret indhold. Han sagde, at dette falder ind under kategorien automatisk genereret indhold, som har eksisteret siden Googles tidlige dage. John Muellers holdning var helt klar: AI-genereret indhold opfattes af Google som spam, og er en klar overtrædelse af deres guidelines for webmastere

Hvis du overvejer at bruge AI til at generere indhold til dit websted, så tænk dig godt om. Google ønsker ikke AI genereret indhold i deres søgeresultater, og de vil ikke tøve med at straffe dit websted, hvis de mener, at indholdet er spammet eller af lav kvalitet.

Hvis du overvejer at bruge AI til at generere indhold til dit websted, er der nogle ting, du skal være opmærksom på: Først og fremmest er kvaliteten af dit indhold stadig vigtig. Selv om Google i øjeblikket ikke straffer websites for at hoste AI-genereret indhold, betyder det ikke, at du bare kan begynde at bruge det uhæmmet.

Google lægger mere og mere vægt på brugeroplevelsen, så tekst alene gør det ikke.

Se interviewet med John Mueller her: https://www.youtube.com/watch?v=Yx997SsiYlw&t=1334s

Læs Googles guidelines for webmastere:

Hold dig opdateret.

Tilmeld dig til nyhedsbrevet.

Relaterede artikler

  • Synlighed på Google er vigtig for din virksomhed. Google er en af de mest oplagte annonceringsplatforme, og her kan du se, hvordan du kan forbedre din synlighed på Google og de andre søgemaskiner. For nogle er SEO en naturlig del af deres online strategi, og tænkt ind i alle led af deres online færden. For […]

  • Et af de spørgsmål jeg ofte hører er: “Hvorfor kan Google ikke finde min hjemmeside?” Spørgsmålet stilles ofte af nye hjemmesideejere, som er utålmodige med at få sin hjemmeside frem på google, og dermed flere besøgende på hjemmesiden. Der kan være mange forskellige årsager til, at google ikke kan finde din hjemmeside, og i dette […]

  • Er der noget bedre end værktøjer, når man arbejder med online markedsføring, og SEO især? Men vidste du, at et af de mest effektive værktøjer er gratis, og lige foran næsen på dig hver dag? Google avanceret søgning, eller Google search operators / search modifiers, er nemlig et enormt nyttigt værktøj til dit SEO-arbejde, især […]