Per Allerup fra BIZON
By Published On: marts 5, 2020

Synlighed på Google er vigtig for din virksomhed. Google er en af de mest oplagte annonceringsplatforme, og her kan du se, hvordan du kan forbedre din synlighed på Google og de andre søgemaskiner.

For nogle er SEO en naturlig del af deres online strategi, og tænkt ind i alle led af deres online færden. For andre er kan SEO virke som en by i Rusland. I dette indlæg vil vi zoome ind på hvad SEO er, og hvorfor det netop er så vigtigt.

Per Allerup fra BIZON

Per Allerup fra BIZON hjælper med viden om synlighed på Google

Hvad er SEO?

SEO, også kaldet søgeoptimering, handler i bund og grund om at opnå den bedste placering på søgemaskiner, som for eksempel Google. At arbejde med SEO handler overordnet set om at gøre din hjemmeside relevant for dine målgruppe, samt gøre den bedre end dine konkurrenters, således den rangerer højere. Dette gøres eksempelvis ved at optimere både kode og indhold, således de stemmer overens med søgemaskinernes kriterier for rangering. Med andre ord handler det altså om at få Google til at forstå, at din hjemmeside leverer det bedste indhold til målgruppen.

Hvorfor er SEO vigtigt?

Jo højere placering en hjemmeside får på Google og andre søgemaskiner, jo flere besøgende bliver der også sendt afsted til hjemmesiden via søgemaskinerne. Mellem 80 og 90% af alt trafik på hjemmesider, kommer direkte fra søgemaskiner, såsom Google, Bing og Yahoo. Derfor har det også stort betydning, om din hjemmeside dukker op på første eller anden side af for eksempel Google. Samtidig starter 8 ud af 10 sin købsrejse igennem søgemaskinerne. Der er altså rigtig mange konverteringer at opnå, ved at SEO-optimere sin hjemmeside.

Hvordan forbedrer jeg min placering i Google?

Mange tror at SEO er noget som bare skal laves én gang, og så kan det vinges af. SEO er nærmere en vedvarende proces, som skal tænkes ind alle led af dit webarbejde. Når du vil forbedre din hjemmesides SEO, er der nogle punkter, som er helt væsentlige at tage fat på:

  • Teknisk SEO – Spænder tekniske parametre ben for jeres placering?
  • Søgeordsanalysen – Ved du hvilke søgeord dine kunder bruger?
  • Indhold – Er dit indhold relevant for de udvalgte søgeord?
  • Indgående links – Linker andre hjemmesider til din?

Brug eventuelt et værktøj som Morningscore til at overvåge dine placeringer.

Kan du ikke se din hjemmeside når du søger på Google? Så tjek din synlighed på Google: Hvorfor er min hjemmeside ikke på Google

Ovenstående punkter er alle væsentlige for at opnå synlighed på Google. Nogle af dem er til at gå til selv, andre kan kræve hjælp hos en specialist. Med andre ord, handler det om få Google til at forstå hvad din side omhandler, således dette indhold vises for dine potentielle kunder. Hjælp dem med at løse deres problemer – hvis du var din kunde, hvad ville du så søge efter? Dette indlæg er eksempelvis et godt eksempel på at søgeoptimere sin side. Jeg forsøger at ramme den målgruppe som viser interesse for SEO – dette gør jeg ved at skrive et indlæg, om hvordan man gør det – netop ved at skrive en artikel eller et blogindlæg om det konkrete emne.

Har du spørgsmål til hvordan din hjemmeside bliver mere synlig på Google? Kontakt os for hjælp.

Vil du lære Google Ads og SEO?

Vi deler gerne ud af vores viden. Tag lige og hop med på nyhedsbrevet her, så er du altid opdateret 👇

Ting du ikke bliver hvis du tilmelder dig: Dummere.